Bu Blogda Ara

16 Ağustos 2007 Perşembe

KIZARMIŞ EKMEK KOKUSUYLA UYANMAK

Resimde gördüğünüz bizim yeni ekmek kızartıcımız. Evde tost makinası, elektrikli ekmek kızartma makinası olmasına rağmen hiç biri dökümlü ocak üstü kızartıcının yerini tutmuyor.


Daha önceki ekmek kızartıcımızın sapları bozulmuştu ve evdeki diğer kızartma/tost makinasıyla idare ettik. Yeni ekmek kızartıcımızı İzmir Kemeraltı'ndaki Leblebiciler çarşısından aldık.


Leblebiciler Çarşısı leblebi,çerez satmıyor züccaciye ürünleri satıyor. Doğma büyüme (!) İzmirliyim hayatımda ilk defa gittim. Çok bayıldım. Toptan fiyatına perakende satış yapıyorlar. Aklım porselen demlikli kupada kaldı. Sadece 4 Ytl idi salaklık edip almadım. Hep böyle olur bir şey alırım keşke almasaydım derim; almam keşke alsaydım derim. En azından Leblebiciler Çarşısını bi' daha gezmek için nedenim oldu. En kısa zamanda yine ziyaret edilecektir. Dizilerde görülen mavi çaydanlıkta vardı küçük boyları çok tatlıydı.


Size ilkokul yıllarımdan bir şarkı/tekerleme )))))) ile veda ediyorum.


Erken yatalım, Erken Kalkalım, Üç yumurtayı sütle çırpalım, kızarmış ekmek biraz da peynir aman efendim ne güzel yenir.


Bir ekmek kızartmasında nerelere geldik!!!!

Bonus: Çırpılmış Yumurta (Scrambled Eggs) tarfifi:
(1) 3 yumurta
(2) 1/2 çay bardağı süt
(3) 1 yemek kaşığı margarin
     Yumurtalar ve süt birlikte çırpılır. Margarin eritilmiş sahanda yumurtalar pişene kadar pişirilir.

Hiç yorum yok: