Bu Blogda Ara

14 Eylül 2007 Cuma

İFTARA HAZIRLIK

Bu Ramazan mutfaktan çıkmıyorum. Yaptıklarımda çorba ve tatlı. Diğer yemekler annemin sorumluğunda! Aaa bir de pide kuyruğuna girip sıcak pideler almak benim görevim. Bu günde parmaklarımı yakarak!! domates çorbası ve Kenton'un Tiramisu ve kahve aromalı Pudingini yaptım.

Kenton Puding Lezzet Dergisinin Eylül Sayısı hediyesi. Domates Çorbası tarifinde de Lezzet Dergisinden yararlandım. Lezzet Dergisi editörünün dediği gibi güzel bir arşivlik sayı yapmışlar, elimden bırakamıyorum. Almayanlara duyururlur. Pide yapımından tutun, un kurabiyesi tarifine kadar ne ararsanız var. Ben en çok çorba tariflerini beğendim.

DOMATES ÇORBASI

malzemeler:

  • 1 litre domates suyu
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 kahve fincanı un
  • 30 gr tereyağı(dolu dolu bir çorba kaşığı)
  • Tuz
  • Üzeri için kaşar peyniri rendesi
Yapılışı:


1. Tereyağını eritip unu kavurun. Daha sonra azar azar sütü ekleyerek pürüzsüz bir hal alıncaya kadar kavurun.

2. Domates suyu ve sıcak suyu ekleyerek 15 dakika arada sırada karıştırarak pişirin. (Normal ateşte)

3. Tuzunu ekleyip bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın.

4. Servis ederken üstüne kaşar peyniri rendesi ilave edin.

Tadı hazır satılan Kremalı domates çorbası gibi olmuş ve hatta evdekilere göre onlardan daha güzel bile.


Daha önce domates suyuyla domates çorbası yapmak niye aklıma gelmedi ya!! Çok güzel bir fikir. Yapın, yiyin ve fikrinizi bana iletin.


Pudinginizi yerken üstüne kakao eklemeyi unutmayın. Kenton'un Tiramisu ve kahve aromalı pudinginin tadı çok hafif ve lezzetli. 10 puan 10 puan...

Hiç yorum yok: