Bu Blogda Ara

18 Eylül 2007 Salı

İZMİR'İN EKMEK DOLMASI

"Ramazan lezzetlerinin vazgeçilmezi nedir?" diye sorulsa verilecek ilk yanıtlar: hurma, pide, güllaç, pastırma olur. Ama benim listemde birinci sırada ekmek dolması var. Ne alaka diyecek olanlara yanıtım:"Ekmek dolmasının ekmeği, İzmir'de Ramazan ayında ve belirli fırınlarda çıkar. "

Hem yapılışı kolay hem de çok lezzetli bir iftar yemeğidir. Yanında hoşafla iyi gider.


Fırından dolmalık ekmek alınır. Bu ekmeklerin teklisi ve çiftlisi var. Biz tekli ekmekten dolma yapacağız.
Ekmeği 1 gün buzdolabında bekletiyoruz.
(Bayatlaması için; çünkü tazeyken ekmek ovalanmıyor)
Aldığınız gün yemeği yapamıyorsunuz!!




Ekmeğin altından bıçakla şekildeki gibi bir daire açılır.

Ekmeğin içini yaşvaşça kabuğu ince kalıncaya kadar elle çıkarılır.

Çıkan ekmek içleri, elle ufacık kalıncaya kadar ovulur.








Sıra geldi içinin hazırlanmasına: 2 yemek kaşığı margarin/tereyağı ile 250 gr kıyma iyice kavrulur. Daha sonra buna ekmeğin ufalanmış içi, 1/2 demet maydonoz , tuz ve karabiber eklenir. 1-2 dakika birbirine iyice yedirildikten sonra ocaktan alınır.









Hazırlanan iç, ekmeğe doldurulur









Kapak kapatılır.











Ekmek çukur bir tencerede bıçakların üzerine oturtulur.
Çünkü su dipte ekmeğe değmemelidir.

Bir başka tencerede hazırladığınız 1 su bardağı sıcak tavuk suyu ekmeğin üzerine gezdirilerek yavaş yavaş dökülür.(Annem Knorr'un hazır toz tavuk suyunu kullandı.)

Daha sonra ocağa konulan tencere yüksek ateşte kaynamaya başlayınca ocağın altı kısılarak 10 dakika suyunu çekinceye kadar pişirilir.

5 yorum:

Fırat DEVECİ dedi ki...

Görünüşünden "mmmm olalala" dedirtiyor =)
Afiyet olsun =)

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel oluyor.. daha hafif olması için, içine kıyma yerine çökelek konulduğunu da duymuştum..denemelisiniz.

kadriye dedi ki...

Ben peynirle yapılan içleri sevmiyorum:))

Vejetaryanlar için iyi bir alternatif olur. Denemek isteyenlere duyurulur.

Adsız dedi ki...

doğma büyüme izmirliyim hiç yapmamıştık:) bu ramazan mutlaka deniycem,pek lezzetli görünüyor:)

kadriye dedi ki...

Gerçekten çok lezzetli Güldem. Ben çok seviyorum ve zevkle yiyiyorum:)