Bu Blogda Ara

27 Aralık 2007 Perşembe

Pekmezli Simit : Gevrek


Pekmezli Simitin yapılışını birkaç yıl önce Açelya Akkoyun'un "Dr. Oetker ile Tatlı Dakikalar" isimli programında görmüştüm. (Mutfağa girmemi sağlayan program) Ancak görünümü tuzlu kurabiye gibi geldiğinden denememiştim. Dün aldığım mayanın arkasında da tarifini görünce ve evdede pekmez olunca bu sefer denemeye karar verdim ve yanıldığımı anladım: kurabiye gibi değil gevrek tadında...


Un,su,tuz,maya ve pekmezle böyle güzel bir lezzet elde edeceksiniz... Annem (yine yeni yeniden !) hamuru yoğuruşumu görünce hamur konusunda uzman olmuşsun, ne güzel pizzacılar gibi yoğuruyorsun dedi. Aahhh bir de eşit şekilde hamurları ayırabilsem:))


Malzemeler:
Un: 4 su bardağı
Instant Kuru Maya: 1 paket
Tuz: 1 tatlı kaşığı
Ilık Su:1,5 su bardağı
Pekmez: 2 yemek kaşığı
Susam


Yapılışı:

  1. Un, maya ve tuzu bir kapta karıştırın. 2 yemek kaşığı pekmezi 1,5 su bardağı ılık su ile karıştırın ve una ekleyip yoğurun.
  2. Hamurun üzerini kapatıp ılık ortamda (ben buzdolabının üstüne koyuyorum) 40-50 dakika bekletin.
  3. Hamuru 9 eşit parçaya bölün. Her birine gevrek!(simit) şekli verin.
  4. 1 yemek kaşığı pekmezi 1 su bardağı su ile karıştırın. Gevrekleri önce pekmezli suya, ardından susama batırıp yağlanmış tepsiye sıralayın.
  5. 30 dakika bekletip 180 derece önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Pekmezli simit tarifini denemek istiyorum. sokak simiti tadıda mı mayalı hamur tadıda mı?Kahvaltıda yiyebilecegim sokak simiti tadında bir simit olmalı.
İyi çalışmalar

kadriye dedi ki...

Merhaba. Önce şunu söyleyim ki mayalı hamur gibi değil gevrek gibi bir hamur oluyor. Tabi taş fırında pişen sokak simidinin yerini alamaz ama bence bir denemelisiniz. Yaparsanız susamları biraz fırında kavurursanız (ki ben şimdi böyle yapıyorum) daha sokak simidi tadına ulaşabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir.