Bu Blogda Ara

30 Mayıs 2008 Cuma

Arkadaşlık Bilekliği

Bu yaz vakti yünlerle ne işin var, diyorsunuzdur. Ama arkadaşlık bilekliğinin ana malzemesi de yün:) Şık, sıkı bir bilekliğim oldu. Önce evde kalan siyah, gri yünlerle denedim ve sonuç başarılı olunca, gittim kırmızı yün aldım. Şimdi çevremdeki herkese bu kırmızı bilekliği hediye ediyorum. (Detaylarda kırmızı saplantım devam ediyor)

Yapılışını bu videodan izleyebilirsiniz. Kısaca anlatıcak olursam: Önce kartondan bir daire elde edin. Ortasında küçük bir delik açın. Kenarlarını makasla 8 yerinden kesin. Yünden aynı uzunluklarda 7 parça ip kesin. Bir ucuna tek bir düğüm atın ve dairenin ortasındaki delikten geçirin. İpleri dairenin kenarlarındaki 7 kesiğe geçirin(Alttaki şekilde gördüğünüz gibi). Bir kesik boşta kalacak. Boş kalan kesiğin saat yönündeki 3. ipi yerinden çıkarın ve boş olan kesiğe takın.
-Daireyi döndürerek- hep boşalan kesiklerin saat yönündeki 3. ipleri yerlerinden çıkarıp boş olan kesiklerin yerine geçirin. Elinizle alttan ipleri düzeltmeyi unutmayın, yoksa ipler dolaşır. Bu işlem bilekliğiniz istenilen uzunluğa gelinceye kadar devam ediyor. İşlem bitince ipleri kesiklerden çıkarın ve bilekliği kartondan çıkarın. Ucuna bir düğüm atın ve fazlalıkları kesin.
Karışık gibi oldu, ama inanın çok kolay...

Hiç yorum yok: