Bu Blogda Ara

4 Kasım 2008 Salı

NAMURAT / Nurarıklı

Her gün bir öykü okudum ki çabuk bitmesin! Yazarın gözlem gücü ve bilgi birikimi bir bakmışsınız hop size geçmiş. Kapak tasarımını da etkileyici buldum. Herşeyiyle dört dörtlük bir kitap. Yeni yazarlar keşfetmek isteyenlere öneririm. Pişman olmazsınız! On yedi hikayeden oluşan bu kitapta favorim: Kebikeç... Unutmadan kitap Everest Yayınları'ndan çıktı ve fiyatı: 8 YTL.


Kağıdın ve Matbaanın Kültürel Tarihi'nde kebikeç ile ilgili yazıyı görünce acaba bu nedir demedim; çünkü bir hikayeden zaten bunu öğrenmiştim!

"Bizde eskiden el yazma kitapları güve ve kurtçuklardan korumak için, tılsım olarak kenarına 'Böceklerin Padişahı' olduğu düşünülen 'Keb-i keç' sözcüğü yazılır ve böceklerin Kebikeç'ten korkup kitaplara yanaşmayacağına inanılırdı. Aslı Süryanice olan 'Kebikeç' sözcüğü, kitapları yememesi için kurtçuk ve haşarat üzerinde etkili olan bir meleğin adıdır."

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Lüzumsuz bilgiye bayılırım, buna da bayıldım. Bir insanın genel kültürünü lüzumsuz bilgisiyle doğru orantılı olarak ölçerim.
Buyrun biraz da benden lüzumsuz bilgi:
http://mugeatalay.blogspot.com/2008/07/horrible-histories-blitzed-brits.html

kadriye dedi ki...

Müge, ben de senin yorumlarını ve bakış açını takdir ediyorum.

Adsız dedi ki...

bende senin okuduğun kitaplara bayılıyorum:) tek sorunum vakit bulamıyorum ve senden aldığım kiitap fikirlerini hayata geçiremiyorum:( hayatımda bir düzenleme yapmam şart..

kadriye dedi ki...

Seçtiğim kitapları beğenmen beni memnun etti. Sonuçta okuma listene alman bile bir adım. Vakti zamanı gelince(vakit ve zaman aynı şey, ama ben böyle kullanmayı seviyorum ya:) okursun.

Adsız dedi ki...

evet haklısın:) okumazsam kendimi yarım,eksik hissediyorum.ama oğlumdan geriye vaktim kalmıyor,neyse yapıcaz bişiler artık bu böle olmaz ki aaa :)