Bu Blogda Ara

10 Ekim 2007 Çarşamba

İZLESEK İZLESEK NE İZLESEK.....

Bu aralar Cnbc-e deki filmleri sıklıkla izlediğimi farkettim. Cumartesi günü Wallace& Gromit: Tavşanın Lanetini, Pazartesi Günü'de Dünya'nın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum filmlerini Cnbc-e kanalında izledim. Denk gelirse kaçırmayın.

Wallace&Gromit filmi 2006 yılında Animasyon dalında Oscar kazandı. Stop motion tekniğiyle çekilmiş olan bu güzel İngiliz filmi küçüklerden çok büyükler için.

Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum bir Japon filmi. Eğer Bebekler(Dolls) ve Aşk Zamanı filmlerini sevdiyseniz, mutlaka izleyin. Filme göre Dünya'nın Orta Yeri neresi keşfedin. Tek handikapı 142 dakika olması + reklamlar = 3 saat


Cnbc-e de Ekim ayında yayınlanacak -izlemek istediğim veya izleyip beğendiğim filmler:

11 Ekim: Enduring Love (Sonsuz Aşk) filmini daha önce DVD'den izlemiştim. Yarın Cnbc-e gişe filmleri kuşağında oynayacak. Yeni James Bond'umuz Daniel Craig ve Rhys Ifans ki kendisi Kate Moss ve Sienna Miller tarafından paylaşılamayan adam oluyor başroldeler. Ian McEwan'ın kitabından uyarlandı ve gösterildiği zaman eleştirmenler tarafından iyi bir edebiyat uyarlaması olarak beğenildi.

19 Ekim: La Caja 507 (Kasa 507) 2002 yapımı İspanyol filmi. Gerilim tarzında iki adamın filmi. Hanidir VCD'sini arıyordum, orjinal dilinde seyredeceğim. Oley!!

24 Ekim: The Wind That Shakes the Barley (Özgürlük Rüzgarı) Usta Yönetmen Ken Loach'ın geçtiğimiz yıl Altın Palmiye kazanan filmi. Aynı zamanda Sinema Yazarları Derneğinin bu yılki en iyi 20 filminde 9. sırada.

25 Ekim: We Don't Live Here Anymore (Aşk Artık Burada Oturmuyor) başrollerinde Naomi Watts ve Mark Ruffalo'nun oynadığı Closer/Daha Yaklaş filmi tarzı ilişkiler üzerine güzel bir film.

29 Ekim: 13 Tzameti/13 filmi SİYAD listesinde 17. sırada yer alıyor; daha önce CNBC-e de izlemiştim ve tavsiye ederim. Rus ruleti temalı oops ağazımdan kaçırdım. Venedik film festivalinde En iyi ilk film ödülünü alan başarılı bir yapım.

31 Ekim: Good Bye Lenin/Elveda Lenin 2003 yapımı Alman filmi. Gösterildiği yıl çok beğenilmişti. Berlin duvarının yıkılması sonucundaki birleşmeyi anlatıyor. Ben yarısında izlemeyi bırakmıştım.

Her yıl haziran ayında SİYAD'ın seçtiği filmleri merakla beklerim. Onların seçtiği filmlerden kaçını izlediğimi karşılaştırım. Aynı zamanda gözden kaçmış olan filmleri hatırlatırlar.

Gerçi daha 2005/2006 yılının 1. sırasında yer alan Saklı/Cache filmini izleyemedim!!!

SİYAD (Sinema Yazarları Derneği)'ın 2006/2007 sezonunun en iyi yabancı 20 film listesi şu yapımlardan oluşuyor:

  1. Pan'ın Labirenti- El Labirento del Fauno

  2. Son Umut- Children of Men

  3. Zodiac

  4. Başkalarının Hayatı- Das Leben der Anderen

  5. Babel- Babil

  6. Küçük Gün Işığım- Little Miss Sunshine

  7. Köstebek- The Departed

  8. Dönüş- Volver

  9. Özgürlük Rüzgarı- The Wind That Shakes the Barley

  10. Kuzey Faresi- Lemming

  11. Bükreş'in Doğusu- A Fost Sau N-A Fost?

  12. Esma'nın Sırrı- Grbavica

  13. Üç Defin- The Three Burials of Melquiades Estrada

  14. Tutku Oyunları- Little Children

  15. Rüya Bilmecesi- La Science des Reves

  16. Koku: Bir Katilin Hikayesi- Perfume: Story of a Murderer

  17. 13- 13 Tzameti

  18. Atalarımızın Bayrakları- Flags of Our Fathers

  19. Acı Tatlı Hayat- Dolkomhan Insaeng

  20. Iwo Jima'dan Mektuplar- Letters from Iwo Jima

Koyu renkli yazılanlar izlemediklerim.

Hiç yorum yok: