Bu Blogda Ara

25 Mart 2008 Salı

GENÇ WERTHER'İN ACILARI

Goethe, Çeviren:Mustafa Canbek, Bordo Siyah Yayınlar, 200 sayfa, 4 YTL
Roman, mektup-roman biçiminde yazılmış. Werther, arkadaşı Wilhelm'e mektup yazar, ilk mektup 4 Mayıs 1771 tarihlidir. Son mektupta 20 Aralık tarihini gösterir. Daha sonra olanları "Derleyenin Notları" ile öğreniyoruz.
Werther, Lotte'ye aşık olur; ancak Lotte, Albert'la evlenir. Werther, Lotte'yi unutamaz çözüm olarak intiharı seçer. Ölüp ölmediğini romanı okuyanlar biliyor.
Lotte:"...Niçin ben, Werther? Niçin, bir başkasına ait olan ben? Evet, korkarım ki, sadece bana sahip olmanız imkansız olduğu için beni bu kadar arzuluyorsunuz."
Doğru söze ne denir?
Werther: "Efkarlı olduğu halde mutsuzluğunu gizleyebilecek, yakınlarının neşesini yok etmeden kederini kendi başına üstlenebilecek kadar kişilik sahibi olan bir tek insan gösterin bana!" sf.63

Hiç yorum yok: