Bu Blogda Ara

27 Mart 2008 Perşembe

Tarçınlı, Yıldız Anasonlu Çilek Kompostosu

Biliyorum daha çilek mevsimi değil, ama ne yapayım dayanamadım.. Çünkü bu tarifi -Lezzet dergisinin Eylül 2007 sayısında yer alıyor- denemek için epey bir zaman bekledim. Çilekleri görünce artık daha fazla bekleyemeyeceğime karar verdim:)))

Annem, çilek kompostosu yaparken çilekleri de suyla birlikte kaynatırdı; bu seferde çilekleri erirdi.. Ama bu tarifte çilekleri suyla kaynatmıyoruz ve baharat ekliyoruz..

Sonuç: Ev halkı tarafından çok beğenildi.

Gerekli malzeme:

-1/2 kg. çilek
-1 litre su
-4 kahve fincanı tozşeker
-1 çubuk tarçın
-1 yıldız anason

1. Çilekleri temizleyip yıkayın. Çilekleri istediğiniz büyüklükte ve şekilde kesin. Ben büyükleri ortadan ikiye ayırdım, küçükleri ise olduğu gibi bıraktım.

2. Tarçın, yıldız anason ve şeker ilave edilmiş suyu bir tencereye alıp orta ateşte kaynatın. Birkaç dakika sonra ocaktan alın.

3. Çilekleri şekerli suyun içine atın. Ilınınca buzdolabına koyun. Soğuk servis yapın.

Hiç yorum yok: