Bu Blogda Ara

10 Eylül 2007 Pazartesi

ŞİŞE DOMAT(ES)I

Kışa hazırlıklarım devam ediyor. Daha önce biberlerle haşır neşir olmuştum. Son iki gündür de domateslerle uğraşmaktayım. Üniversiteden mezun oluncaya kadar mutfakla alakam annemin keklerini çırpmaktı. Şimdi ise kışa hazılıklar yapıyorum. Ben neymişim be!!!

Kışın sera domates yemek istemiyorsanız. Şimdiden hazırlıklara başlamalısınız!!

İlk iş pazardan/manavdan domateslerimizi alıyoruz.Armut (Sırık) Domatesi alıyoruz. Normal domates değil.[Sanki diğerleri anormal. Kullandığım kelimeye bak!!!]

Sonra güzelce yıkıyoruz ve kabuklarını soyuyoruz. İstediğiniz irilikte kesiyorsunuz.

Daha sonra genişçe bir tencereye alıp suyunu çekinceye kadar 40-45 dakika normal ateşte ara sıra karıştırarak pişiriyoruz.

Ocaktan almadan 10 dakika önce sıvıyağını ve tuzunu ekliyoruz. Ben 2 kg domates için 1/2 çay bardağı sıvıyağ ve 1,5 yemek kaşığı deniz tuzu koydum.

Sıcak sıcak kavavonoza koyuyoruz. Ben 1 parmaktan az boşluk bırakıyorum. Kavanoz soğuyuncaya kadar 30 dakikada bir kavanozu ters yüz ediyoruz.

Soğuduktan sonra da buzdolabına kaldırıyoruz. 2 kg domatesten 1 kavanoz çıkıyor. Makarna soslarında, yemeklerde, menemende yaz-kış kullanabilirsiniz. Öyle küflendi, bozuldu derdi de yok.

Hatta kaşık kaşık bile yiyebilirsiniz. Doktorlar ne diyor pişmiş domates daha yararlıymış. Sophia Loren gibi yaşlılığınızda da güzel bir cilde sahip olmak ve güneş ışınlarının zararlarını azaltmak için bol bol domates YEMELİSİNİZ.Bunlarda kurumuş biberlerim. Bizim ev fazla güneş almadığı için tam kıpkırmızı olmuyor. Ama olsun yine de çok güzel oluyorlar. Bu senede ilk defa patlıcan kuruttuk. Ondan azlar beğenirsek seneye daha çok kurutulacak!!

Hiç yorum yok: