Bu Blogda Ara

25 Eylül 2007 Salı

TEPSİ BÖREĞİ



Tepsi böreği yapımı kolay, lezzetli ve yumuşak bir börek. Evdekiler tarafındanda çok beğenildi.
malzemeler:
  • 1 kg/ 5 adet YUFKA
  • 2 adet YUMURTA
  • 1 su bardağı soğuk SÜT
  • 1 su bardağından 1 parmak az SIVIYAĞ

hazırlanışı:
  1. Önce böreğin içini hazırlayalım. Ben patatesli iç hazırladım. [Ne olursa olsun patatesli olsun]Önce patatesleri (4-5 adet) haşladım ve biraz soğuduktan sonra rendeledim. Yarım demet maydonozu ince ince doğradım. Patatesleri, maydonozu, tuz , karabiber ve pul biberi(isteğe göre) bir kapta karıştırdım. Siz isterseniz peynirli, ıspanaklı, kıymalı, salam-sosisli iç hazırlayabilirsiniz.
  2. Daha sonra ayrı bir kapta sütü, sıvıyağı ve yumurtaları iyice çırptım. Bu böreğin sosu olacak.

  3. Fırın tepsisini bir fırça yardımıyla yağladım. 1 adet yufkayı tepsinin tabanına ortalayarak serdim. Yanlardan taşacak; sakın tepsinin içine sıkıştırmaya kalkmayın. En sonunda bohça gibi ilk yufka hepsini saracak.
  4. Kalan yufkaları 2 eşit parçaya ayırdım.
  5. Sosu bir fırça yardımıyla serdiğim ilk kat yufkanın üzerine bol bol sürdüm.
  6. Daha sonra üzerine ikiye böldüğüm yufkaları tepsinin içine yerleştirdim ve soslama işine devam ettim.
  7. Böreğin ortasına geldiğimde hazırladığım patatesli börek içinin hepsini güzelce yufkanın üstüne yaydım.
  8. Yufkaların her katına sosu fırça yardımıyla sürerek yufkalar bitene kadar aynı işlemi tekrarladım.
  9. Yufkalar bittiğinde ilk serdiğim yufkayı yanlarından katladım(bohça gibi).Üzerine sosu sürdüm.
  10. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirdim.

Hiç yorum yok: