Bu Blogda Ara

5 Ocak 2015 Pazartesi

Tarif: Kakitama Jiru (Yumurtalı Japon Çorbası)

Sık yaptığım ve severek içtiğim bu çorbayı umarım siz de beğenirsiniz.

Malzemeler (2 kişilik) :
  • 2 su bardağı (400 ml) stok suyu: Evde tavuk/et/kemik suyunuz varsa onu kullanın. Yoksa Keskinoğlu'nun Pratik Tavuk suyunu kullanabilirsiniz. Sadece içme suyuyla yapsam derseniz tadı pek bir şeye benzemez. Ben 200 ml kemik suyu ve 200 ml içme suyu kullandım. 
  • 1/2 tatlı kaşığı soya sosu
  • Tuz (damak zevkinize göre ekleyin. tuzlu sevdiğimden yarım tatlı kaşığı ekliyorum.)
  • 1 tatlı kaşığı patates nişastası, bir kasede 2 tatlı kaşığı su ile karıştırın.
  • 1 yumurta, bir kasede çırpın. homojen olsun yani sarısıyla beyazı iyice karışsın.
  • Maydanoz, bir avuç, ben elimle bölüyorum,,isterseniz doğrayabilirsiniz..
Sırasıyla bu hazırlıkları yaptıktan sonra çorbayı hazırlamak 5 dakika..


Önce küçük bir tencereye stok suyunu, soya sosunu ve tuzu ekleyin. Su kaynayınca tencereyi ocaktan alın ve nişastalı karışımı ekleyin. Bir kere karıştırdıktan sonra tencereyi tekrar ocağa koyun ve su fokur fokur kaynayınca (fotoğraftaki gibi) çırpılmış yumurtayı ortadan başlayarak, daire çizerek, ince şerit halinde, yavaş yavaş suya ekleyin ve yumurtalar yukarı çıkınca ocağı kapatıp, maydanozu ekleyin.
* Patates nişastası kullandığımız ve fokur fokur kaynayan suya yumurtayı kırdığımız için yumurtamız bütün halinde kalıyor bulamaç gibi olmuyor.
*Patates nişastasını da  Migros'ta buluyorum. Pasta malzemeleri reyonunda..

Hiç yorum yok: